Maj 2017

PEDAGOZI ZA SVOJ KOLEKTIV: UPRAVLJANJE STRESOM
DRUGI set treninga U HNK Mostar


Kraj školske godine, redovne obaveze i dodatne aktivnosti nastavnika/ca pospješuju prisustvo stresa što je dodatni razlog da se upravo u to vrijeme družimo s njima i doprinesemo oslobađanju od negativne energije i upoznavanju s metodama i tehnikama adekvatnog suprostavljanja različitim stresorima. S entuzijastičnom grupom pet pedagoga osnovnih škola u Mostaru, nastavljena je realizacija treninga za školske kolektive pod nazivom "Upravljanje stresom" u okviru trogodišnjeg projekta TPO Fondacije u suradnji s Ministarstvom obrazovanja, nauke, kulture i sporta HNK. Pedagogice-predavačice četverosatnih treninga su realizovale treninge u školama: O.Š. "Gnojnice", "IV osnovna škola", O.Š. "Ilije Jakovljevića", "Treća osnovna škola" i O.Š. "Ivana Gundulića". Radeći u parovima, svaka pedagogica je imala priliku družiti se sa oko 30 nastavnika/ca te na taj način razmjenjivati iskustva i upoređivati škole glede stresnih situacija i izazova s kojima se svakodnevno susreću u svom radu. Cilj treninga je bio doprinijeti ozbiljnijem sagledavanju uzroka i posljedica stresa, te pružiti nove tehnike u prevazilaženju stresnih situacija i oslobađanju od unutarnjeg nemira.
Trening se sastojao iz četiri modula.  Modul 1: Podizanje svijesti o prisutnosti problema stresa, Modul 2: Metode samoprocjene stresa i primjena, Modul 3. Ovladavanje strategijama za suočavanje sa stresom i Modul 4: Usvajanje tehnika i razvoj vještina za upravljanje stresom. Predstavljene su metode i strategije pomoću kojih se može lakše nositi sa stresom i organizirati vrijeme na najbolji mogući način. Uz to je napomenuto da doživljavanje situacije kao stresne puno utječe i naše shvatanje i odnos prema samom problemu. Kontinuirano aktivno sudjelovanje svih prisutnih u kreativnim vježbama, ali i duskusiji i predavanju je doprinijelo uspješnijim ishodima treninga budući da su prisutni imali priliku ne samo učiti već i dijeliti lična iskustva i izazove u suočavanju sa stresorima.



Stvaranje pozitivne atmosfere je dodatno doprinijelo relaksaciji nastavnika/ca i oslobađanju od negativne energije.
Neki od zaključaka su da se ovi treninzi trebaju češće organizovati, trebali bi biti dio obaveznih aktivnosti školskog kolektiva, a predložena je i tema "Učenički stres" koja bi se obradila na sličan način. TPO Fondacija planira pregršt novih aktivnosti i kvalitetnog druženja u svrhu jačanja nositelja/ica obrazovanja osnovnih škola.